Școala de bloggeri, Ediția a II-a

M-am îndrăgostit de scris chiar din copilărie, însă pe atunci nu mi-am dat seama că scrisul ar putea să-mi devină un hobby într-o bună zi, hobby care acum îmi ocupă cea mai mare parte din timp, cu excepția lecturii, bineînțeles.

Astfel fiind îndrăgostită de scris, am decis să mă înscriu la cursurile Școlii Bloggerilor, înființată de organizația non guvernamentală, Liga Tineretului din Moldova. Despre această școală am aflat în ianuarie când eram încă în Constanța, unde mi-am făcut studiile timp de un semestru. O prietenă, cea care mi-a dat ideea de a-mi crea un blog, mi-a expediat site-ul cu articolul despre Școala bloggerilor și îndrăgostiții de scris și mi-a zis: „Încearcă-ți șansele, fiindcă știu că-ți place!”. Deja a doua oară această prietenă este „vinovată” de evenimentele din viața mea.

Cursurile organizate de Școala de Bloggeri au început în luna februarie. În fiecare sâmbătă, în fața noastră s-au prezentat diferiți mentori care au încercat să ne împărtășească din experiențele lor. Întâlnirile au avut loc la ASEM, la etajul al 6-lea și pentru că am vrut să-mi demonstrez că eu pot și  că rezist, am încercat să nu apelez la ascensor, ascensorul e pentru cei mai puțin rezistenți. ))

Prima persoană încântătoare care a apărut, în prima zi, cu o prezentare atât teoretică, cât și practică a fost Mihaela Josanu, care ne-a informat despre platformele de bloguri, despre cum putem să creăm un blog. În mare parte eu deja știam anumite chestioare, pentru că după ce am creat acest blog pe wordpress, am creat un altul pe blogspot, cu un pseudonim, dar nu mi-a plăcut platforma și am renunțat la el. În wordpress îmi părea totul clar și mi-am zis : Blogspot-ul nu e de mine!

Rodica Vîlcu a fost următoarea persoană, foarte pozitivă și entuziasmată de ceea ce urma să ne împărtășească. Ea ne-a vorbit despre știre, interviu, editorial. Nu am putut să nu remarcăm faptul că este îndrăgostită de interviu.

Ana Trifan este promotoarea vorbirii corecte. De la început credeam că este adepta graiului moldovenesc și a moldovenismelor, însă pe parcurs am înțeles că îmi făcusem o impresie greșită. Mi-au plăcut foarte mult sfaturile pe care ni le-a enumerat pentru a avea un „blog perfect”: Citiți! Citiți-i pe cei mai buni! (Cărțile au personalitate!); Scrieți!; Învățați o limbă străină!; Jucați-vă și experimentați! (Inventați cuvinte!) …

Sloganurile ei sunt memorabile: „Gramatica este sexy!”, „Mă cucerești cu DEX-ul!”).

Andrei Fornea ne-a propus câțiva pași pe care trebuie să-i urmăm pentru a crea un blog care să ne reflecte personalitatea. Ne-a prezentat cele mai importante elemente ale unui articol: titlu, text, imagine, introducere, cuprins, încheiere și ne-a vorbit despre importanța formatării articolului pentru ca acesta să poată fi ușor de citit și înțeles de toată lumea.

Irina Frunza ne-a vorbit despre Social Media: „Know your audience!” și despre câteva modalități de promovare.

Nicolae Apostu  a fost foarte vesel și ne-a cucerit mai mult prin discursul, decât prin modul lui de a scrie. Ne-a îndrumat spre calea cea dreaptă, în ceea ce privește bloggingul. Înainte să vin la curs în acea dimineață, fiind într-un autobuz, veneam de la mine din Nisporeni, am citit mai multe articole de ale sale și mi-am zis: „Omu ista nu are nicio treabă cu majusculele. Ele pur și simplu nu există!”, însă felul în care a reușit să ne capteze atenția mi-a schimbat viziunea în totalitate despre el.

Svetlana Matvievici a venit tocmai din Orhei, pentru a ne încânta cu prezența și personalitatea ei foarte deschisă și prietenoasă. Blogul ei îl urmăream de ceva timp și am fost foarte încântată când am aflat că voi avea ocazia să o cunosc în realitate. Ea ne-a propus să facem un Travel List cu orașele din Moldova, România și din întreaga lume pe care dorim să le vizităm și în momentul în care o să călătorim în acel loc, pentru a eterniza amintirile, să dăm viață unor articole frumoase.

Andrei Cibotaru ne-a vorbit despre blogurile de nișă și în special despre blogurile de vin, despre diferitele evenimente organizate pentru promovarea diverselor vinuri de calitate.

Daniela Dermengi și Iuliana Mamaliga, bloggerițe fashion, fac parte din echipa de bloggeri  Dream Team. Fetele ne-au împărtășit din experiența lor de blogging și ne-au dat câteva sfaturi despre cum am putea să facem bani prin intermediul blogului.

Grigorii Duca, specialist IT, ne-a vorbit despre blogOGO.md, platformă pe care a creat-o pentru a uni blogurile autohtone. Grigorii ne-a explicat, din punct de vedere tehnic, cum ar trebui să ne creăm blogul nostru.

Emilia Staver ne-a informat despre compania Starlab și despre ofertele ei. Totodată Emilia ne-a sugerat să încercăm să scriem ceva cât mai original, pentru a-i motiva pe cititori să continue să ne citească / urmărească: „Fiți precum un cameleon!” și „Citiți mult! Găsiți-vă inspirația!”.

Aceste persoane m-au făcut să mă îndrăgostesc tot mai mult și mai mult de scris și mi-au dat un imbold să cred în pasiunea mea și să investesc în ea, pentru că avem doar o singură viață și trebuie să o trăim așa ca să ajungem la sfârșit și să ne minunăm cu trecutul nostru și cu ceea ce am reușit să realizăm.

Mulțumesc Ligii Tineretului din Moldova, pentru organizarea acestei școli minunate!

Această prezentare necesită JavaScript.

Foto: https://www.facebook.com/%C8%98coala-bloggerilor-770787659734286/?fref=ts

3 gânduri despre „Școala de bloggeri, Ediția a II-a

Lasă un răspuns către George Edy Anulează răspunsul