Cum mi-am descoperit pasiunea pentru lectură?

Nu există o pasiune mai frumoasă decât lecturarea cărților!

Lectura a fost și va fi o poartă spre evadarea într-o altă lume. Prin intermediul ei, am cunoscut secrete pe care nu bănuiam că le voi descoperi vreodată. Lectura m-a îndrumat să devin persoana care sunt astăzi, m-a ajutat să devin pasionată de scris și să-mi doresc și eu la rândul meu să scriu.

Chiar de mică fiind, mămica îmi citea povești mie și nepoțelului meu Vladic. Ne plăceau atât de mult, încât abia așteptam să ne citească iar și iar. Mămica însă nu doar ne povestea, dar și ne crea povești, pe care alți copii nu au avut ocazia să le cunoască și să se delecteze cu audierea lor. Erau povești, pe care o rugam frumos frumos să ni le mai povestească încă o dată și încă o dată, pentru că eram atât de înnebuniți de acea poveste, încât nu doream să se termine vreodată.

Mămica mi-a inspirat dragostea pentru cărți și din momentul în care am început să citesc, prin mâinile mele au început să treacă cărți minunate, cărți care mă făceau să uit de viața mea reală, cărți care parcă îmi furau mințile, cărți –drog. Simțeam nevoia să mă „droghez” zi de zi cu ele.

Mă duceam la Biblioteca pentru copii din Nisporeni și le rugam pe bibliotecare să-mi dea un număr cât mai mare de cărți, mă gândeam la ce aș putea să fac, după ce o lecturez pe una singură și-mi ziceam că dacă o termin în week-end, biblioteca nu va lucra și nu aș ști cum să-mi ocup prețiosul timp liber. Desigur că nu-mi puteau împrumuta multe cărți, dar le rugam frumos măcar trei cărți să-mi dea și fiind o cititoare model, dorința îmi era îndeplinită.

Bineînțeles că am avut și momente când având teme de realizat sau având ore particulare, nu aveam timp pentru lectură și îmi părea atât de rău de acea magică carte care mă aștepta liniștită și dornică de a o redeschide pentru a mă putea pierde printre rândurile de cuvinte.

Au urmat apoi anii de liceu și cărțile pe care ni le propunea spre lectură profa de română, care pentru mine, deja erau cunoscute. Eu doream însă să mai descopăr și ceva nou, de aceea încercam să-mi aleg o carte după un titlu care mi se părea intrigant.

Am descoperit astfel scriitori minunați, scriitori pe care îi adoram, scriitori care mă încurajau să nu părăsesc acest tărâm frumos. I-am îndrăgit pe Mircea Eliade, Liviu Rebreanu, Camil Petrescu, Ion Creangă, Aureliu Busuioc, Aurelian Silvestru… Am pășit chiar și în lumea scriitorilor mai puțin cunoscuți, scriitori de dincolo de meleagurile noastre. M-am îndrăgostit de proza lui Paulo Coelho, care la început era remarcabilă și romanul său Veronika se hotărăște să moară, însă pe parcursul anilor, scriitorul a început să-mi dezamăgească așteptările.

Mult timp am fost înnebunită de peripețiile lui Harry Potter, stăteam până dimineață cu romanele scriitoarei J. K. Rowling. Îmi făceam griji pentru viața lui Harry și ai prietenilor săi: Hermione Granger și Ron Weasley. Țin minte și acum ultimul volum din Harry Potter pe care l-am citit, avea peste 500 de pagini, eram foarte bucuroasă când vedeam atâtea pagini, care se cer lecturate. În acea zi, după ce am revenit de la bibliotecă, am deschis cartea și până nu am terminat-o nu am renunțat la ea. A doua zi nu mai aveam ce să citesc. Eram într-o stare de tristețe profundă. Nu știam cum voi putea să trăiesc în continuare fără ei și fără peripețiile lor.

Au urmat apoi cei trei ani de facultate, la Litere. În acești ani am citit unele cărți superficial, pe altele însă nu puteam să le citesc în fugă, acelea necesitau toată atenția mea. În acei ani i-am descoperit, în întregime, pe scriitorii autohtoni și atunci mi-am dat seama că literatura română este într-adevăr fascinantă și destul de bogată. Am descoperit scriitorii literaturii franceze, care m-au invitat în lumea lor minunată, fără a mă întreba cine sunt și ce așteptări am eu de la ei. Mi-au împărtășit cele mai ascunse secrete ale lor, fără să mă întrebe dacă am de gând să le păstrez doar pentru mine sau dacă urmează să le destăinui altor persoane. În anul doi am început cursul de literatură universală, am citit literatura din antichitate până în prezent și am cercetat amănunțit literatura din fiecare perioadă istorică. M-a fascinat faptul că anumite probleme din antichitate au rămas actuale până în epoca contemporană, numai că fiecare epocă o interpreta diferit, marcându-și astfel printr-o schimbare frumoasă, perioada de existență și răspândire.

De când sunt la masterat am citit mai puțin, decât o făceam la licență. Adevărul e că începusem să lucrez, de luni până joi, apoi de joi până sâmbătă aveam ore la master. Duminică iarăși trebuia să mă pregătesc pentru ziua de luni. Eram profesoară și la rândul meu am predat literatura universală și foarte puțină literatură română elevilor mei, însă am fost dezamăgită de faptul că această generație nu prea citește, nu înțelege că lectura e cea care îi poate schimba doar în bine și sincer îmi pare rău pentru ei și îmi pare rău pentru mulțimea de cărți care rămâne neatinsă. Sunt curioasă, acum, câți elevi, pleacă la bibliotecă pentru a împrumuta o carte doar pentru a se delecta cu ea?

În ultimul timp, nici eu nu mai trec pragul bibliotecii. Eu deja am trecut la ceva mai serios, librăria a devenit a doua mea casă. Cât timp am stat în Constanța mi-am achiziționat câteva cărți, care mi-au invadat valiza și camera cu mare bucurie și acum mă uit la ele cu drag și îmi zic că în momentul în care termin cu una dintre cărțile pe care le lecturez, va veni și timpul lor și nu mai vine, fiindcă acum a mai apărut o responsabilitate în viața mea, scrierea tezei de masterat.

Îmi zic că trece timpul și nu am așa de mult, pentru a reuși să le citesc pe toate. Cărți, muuulte cărți, care îmi fură privirile de fiecare dată când le văd. Și regret că nu am mai multe vieți, pentru a reuși să le împac pe toate.

Citiți, citiți și iarăși citiți, pentru că minunatele cărți ne așteaptă cu drag!

Sursă foto : https://bestsellermd.wordpress.com/tag/carti/

Cu drag,
G

2 gânduri despre „Cum mi-am descoperit pasiunea pentru lectură?

Lasă un răspuns

