Sunt doar o simplă cameră… Depinde de tine dacă vrei să rămâi cu mine sau ba…

Intrase în mine, fără ca măcar să bată în ușă, fără a se descălța.  Priveam cum aruncă lucrurile sale pe jos,  pe pat, pe masă,  de parcă nici nu existam.  Eram nedumerită. Persoana care locuia în mine cu câteva luni în urmă era diferită. Mă respecta, avea grijă de mine, se simțea norocoasă că o încălzesc și că nu o las la greu, vedeam un fel de iubire în privirea ei. Știam că am valoare.

Acum totul s-a schimbat.  E praf în jur, lucrurile roiesc pe podea, pe pat, în dulap. Nu sunt deloc îngrijită.  Mă simt murdară.. Sincer, nu mai suport. Știu că în trecut am zis că voi accepta orice, numai să nu fiu singură, acum însă aș prefera să fiu goală, decât cu un așa individ în mine.

Fie că ne vine să credem sau nu,  suntem asemănători unei camere.  Aşa precum noi avem un suflet și dorim ca cineva de încredere în momentele critice să aibă grijă de noi, aşa sunt și camerele, au și ele suflete.

De-a lungul anilor am avut ocazia să locuiesc în diferite camere: camere în care mă simțeam în plus,  eram privată de libertate, camere în care mi se dădea de înțeles de la început că nu am drepturi depline,  camere din care abia așteptam să plec,  camere în care trebuia să fiu cât mai silențioasă, dar în care mă simțeam aproape ca acasă, camere în care nu-mi plăcea design-ul,  dar în care puteam să fiu aproape eu,  camere în care îmi ascundeam eul mai mult de 50%. Totuși am cunoscut și camere în care eram eu 100%, aveam timpul și spațiul meu privat și de care mă îndrăgostisem înnebunitor de mult. Din păcate astfel de camere în care să te simți tu, sunt foarte puține.

Sunt camere care îți impun să te modelezi după ele, pentru a te putea potrivi, camere alături de care nu poți să exiști prea mult, pentru că îți fură din identitate.  Îți refulează dorințele, ambiția, te ajută să cazi și să nu te mai ridici. Dar sunt și camere care te ajută să te descoperi, să-ți cunoști adevăratul eu, să te simți protejată de răutățile lumii, de frigul societății sau de atenția sufocantă a cuiva față de tine.

Din această cauză avem tendința de alege ce e mai bun pentru noi și ce ni se potrivește. Nu are rost să rămânem într-o cameră care nu ne reprezintă. Prin urmare,  procesul se desfășoară în felul următor : Intrăm într-o cameră, dacă ne place design-ul rămânem, în cazul în care nu ne place, ieșim și căutăm o cameră cu un design mai atrăgător.

Însă există și camere în care suntem nevoiți să rămânem pentru o perioadă mai lungă de timp din cauza inexistenței altei posibilități. Sau dimpotrivă, camere al căror interior ne place și în care decidem să locuim câteva luni sau ani, pe care însă o etichetăm chiar de la început ca fiind doar temporară.

Există camere mici sau mari, calde sau reci și camere în care te simți ca acasă și niciodată nu ai vrea să le lași în urmă.

În trecut,  remarcasem faptul că anumite persoane îmi populau camera o scurtă perioadă de timp,  apoi fără ca măcar să-și ia toate lucrurile,  plecau și o lăsau goală. Începusem să mă întreb ce e în neregulă cu design-ul meu interior? Începusem să fac modificări, să fac persoanele care vor păși în camera mea să se simtă confortabil, să nu mai dorească să plece și cu toate astea ele intrau,  locuiau o perioadă se bucurau de tot ce le ofeream și totuși decideau să plece în căutarea unei camere cu un interior diferit de al meu.

Mă întristasem îngrozitor de mult.  Apelasem la diferiți specialiști,  le ceream sfaturi… Dureri de cap, ce să mai vorbim?!

În pofida tuturor sfaturilor și ideilor creative pe care le aplicam, ei pur și simplu plecau.

Abia peste câțiva ani, am înțeles că nu sunt eu problema de fapt,  ci ei.  Nu puteau să rămână pentru că doreau să descopere alte camere,  doreau alte peisaje să admire prin geam, aveau prea mult timp pentru ca să se poată mulțumi doar cu mine, pentru ca să mă poată prețui și aprecia pentru ceea ce le pot oferi.

Camera mea nu era creată pentru ei, era creată pentru persoanele care aveau într-adevăr nevoie de mine.  Știam că acolo undeva există locatari potriviți pentru mine și ea.

Foto

Cu drag,
Georgiana

Lasă un răspuns

