„A treia fată” de Agatha Christie

dsc_1138

Am descoperit-o pe Agatha Christie abia în 2016, cu toate că numele ei îl văzusem pe net și prin librării de nenumărate ori.

Am devenit foarte curioasă să o descopăr abia când am citit o recenzie realizată de  T. în baza unuia dintre detectivele ei. M-a atras foarte mult sarcasmul și șiretlicurile lui Hercule Poirot.

Marea surpriză a fost atunci când am descoperit un volum al ei,  la D., care de asemenea era înnebunită de detectivele scriitoarei.

Primele romane prin care i-am cunoscut lumea ficțională a Agathei Christie au fost : „Zece negri mititei” și „Crima din Orient Express”.

Nu o să vă mint zicându-vă că le-am citit dintr-o răsuflare și etc etc. Primul roman cu acei negri mititei l-am citit în primăvară,  al doilea în august în vacanța din Puglia. Citeam pe drum spre destinația noastră, dornică de a le împărtăși lui V., C. și A. detaliile despre potențialul suspect, rugându-i să mă ajute să înțeleg anumite nuanțe despre modul în care a fost înjunghiată victima.

Lecturarea acestor romane polițiste mi-a permis să-mi descopăr pasiunea pentru cărțile despre crime și investigații. Agatha Christie a fost cea care m-a inițiat în acest gen și care mi-a demonstrat că nu poate să îți placă sau displacă un scriitor, până nu-i răsfoiești cărțile cu propriile mâini și proprii ochi.

Al treilea roman scris de Agatha Christie pe care, propriu-zis, l-am devorat și care într-adevăr mi-a furat gândurile a fost „A treia fată”. Știam că o să-mi placă din momentul în care am citit primele paragrafe.

Hercule Poirot,  despre care personajele au dubii că ar fi un bun detectiv și se înșală amarnic, ne demonstrează că atunci : „Când e vorba de crimă,  se poate întâmpla orice.”

Nimic nu-l poate opri pe investigatorul a cărui mustăcioară e mai renumită, decât însăși numele sau faptele sale, nici chiar vârsta înaintată.

Dacă în celelalte două romane exista o mână de oameni dintre care eram nevoiți să căutăm adevăratul criminal, în „A treia fată”, nu numai că nu avem potențiali suspecți, dar nici măcar nu cunoaștem victima, motivele, arma sau împrejurările crimei.

După ce am lecturat jumătate din carte, începeam să mă întreb dacă în realitate există o crimă sau e doar imaginația bogată a unei tinere drogate și chinuite de soartă.  Poirot investighează o crimă inexistentă,  în aparență :

„- Realmente nu-mi imaginez ce mai vrei, zise doamna Oliver.
Vreau o crimă, rosti Hercule Poirot.
– Sună cam violent!
– Caut o crimă și nu reușesc s-o descopăr.  Este exasperant,  aşa că îți cer să reflectezi cu mine. ” (187)

După o lungă perioadă în care chiar și eu începeam să mă îndoiesc de profesionalismul lui Poirot, acesta ne demonstrează tuturor că nimic nu e ceea ce pare și că poți să găsești crima acolo unde nu te așteptai să o găsești, iar persoanele vinovate au fost cele pe care nici nu le suspectam sau cel puțin despre al căror alibi nu credeam că pot măcar să mă îndoiesc.

Curioșilor și pasionaților genului criminal le propun să o lectureze. Cu siguranță nu veți regreta timpul petrecut alături de Hercule Poirot și doamna Oliver.

Lectură plăcută!

Cu drag, 
Georgiana

4 gânduri despre „„A treia fată” de Agatha Christie

    • Eu nu încercam să citesc Agatha Christie, pentru că o consideram prea clasică, nu am idee de ce. Dar după ce am citit primul roman mi-am dat seama că ceea ce a scris ea, nu poate să nu te cucerească.
      În primele două romane pe care am menționat că le-am citit, i-am suspectat pe toți))) În al treilea nu înțelegeam ce se întâmplă.
      Nu am citit romanul pe care îl menționezi din păcate, dar dacă o voi achiziționa,cu siguranță o voi lectura. Mulțumesc și ție!

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

