Întâlnirea membrelor Clubului Cititoarelor Moderne cu scriitorul Igor Guzun

14962299_990067601103299_1114361482_n

Seara a început printr-o scurtă prezentare a membrelor Clubului Cititoarelor Moderne. Au urmat destăinuiri despre câteva momente din autobiografia fetelor, dar și despre hobby-urile lor. Unul dintre hobby-urile comune, este lectura, care ne-a adunat la acea masă „rotundă”. Discuția noastră, cu toate acestea, s-a axat în jurul vieții și operei scriitorului Igor Guzun și în special a cărții sale „Vinil”.

Igor Guzun (n. 1968) este scriitor, editor și director al Agenției „URMA ta”. A scris 14 cărți, până la apariția celei de-a 15-a, Vinil. A predat la universitate : Scrierea știrilor și Jurnalismul în situații critice, disciplină propusă de acesta.

Scriitorul nu ne-a împărtășit toate secretele sale, bineînțeles că a păstrat câteva doar pentru el, dar cu toate acestea am reușit să aflăm mai multe taine decât ne-am propus.

Am citit pentru prima dată numele și prenumele domnului Igor Guzun, când am ascultat Furio SnailsOameni și locuri dragi (autorul versurilor), melodie pe care recunosc că am ascultat-o o perioadă îndelungată. Atunci nu știam cine este acest domn și cu ce se ocupă sau că într-un viitor îndepărtat îi voi citi una dintre cărți. Darămite că voi avea posibilitatea să-l cunosc personal și să-l întreb tot ce mă interesează despre modul în care scrie,  amuzându-mă copios ascultând glume din viața sa.

Mi-a plăcut nu doar scriitorul, dar și omul Igor Guzun. Am apreciat și continui să apreciez oamenii care, în pofida titlurilor mărețe pe care le dețin nu uită să rămână oameni.

La fel ca oricare cititor, scriitorul are cărți pe care a început să le citească, dar nu a mai reușit să le termine. Printre acestea putem enumera : „Ulise” de James Joyce, despre care a adăugat că : „Probabil nu i-a venit timpul să o citesc. ” și „În căutarea timpului pierdut” de Marcel Proust. Spre deosebire de scriitor, eu am datorii colosale, recunosc.

Igor Guzun ne mărturisește că a citit 60 din cele 80 detective ale Agathei Christie. Un alt autor preferat este Stephen King. Una dintre cărțile acestuia pe care ne-a recomandat să o citim, este „Misterul regelui. Despre scris”.

Domnul Guzun menționează că dacă descoperă un scriitor bun și dacă îi place cum scrie acesta: „Mă țin de el” . Nicidecum nu va încerca să compare prima carte publicată cu celelalte care vor apărea. Le apreciază pe fiecare în parte și se delectează cu lectura cărții pe care în acel moment o răsfoiește.

O nouă carte a domnului Guzun urmează să apară într-un viitor apropiat. Pentru a ne intriga, dumnealui ne-a citit două fragmente. Mie mi-a plăcut cel despre iubire: pașii persoanei iubite din mulțimea de pași ai oamenilor care ne înconjoară, pot fi depistați foarte ușor sau despre picioarele reci care le răcesc pe cele calde, însă cu toate acestea persoana care iubește nu va fi niciodată deranjată de acest gest.

„Toate lucrurile trebuie să le faci din plăcere, nu din datorie!” Acesta a fost răspunsul la întrebarea : „De obicei când scrieți, sunteți melancolic, intrați în depresie?” Scriitorul continuă să afirme că de fapt acesta este un clișeu. Nu este nevoie pentru scriitorul nostru să sufere profund pentru a putea crea.

Ritualul de scriere al scriitorului e simplu : își notează câteva idei în telefon și în agende : una mai mică, alta mai mare. Face notițe în telefonul său așteptându-și fiica de la orele de pian.

Fiind întrebat de câte ori își citește textele, după ce le-a scris, domnul Guzun recunoaște că nu preferă să-și recitească romanele. „Nu pentru că nu sunt bune, ci pentru că după ce ai scris un text, a doua zi apreciezi altfel ceea ce ai scris. Noi mereu ne temem să greșim. Ai greșit, învață din asta și atât. Ai scris un articol, uită-te dacă e scris corect gramatical și publică-l, uită de el! După ce citești articolul peste trei zile când revii la acel articol, ești deja alt om.”

Scriitorul preferă să creeze în liniște, pentru că dacă s-ar auzi muzică de fundal, i-ar fi mai greu să creeze: „Dacă ascult muzică, sunt atent la cuvinte. Dacă găsesc o etichetă o citesc. Prefer liniștea.”

Dacă ați crezut că toți scriitorii își dedică timpul, în exclusivitate scrisului, Igor Guzun este cel care sparge stereotipurile, recunoscând că scrie doar dimineața. Nu a avut timp să încerce un alt moment al zilei, fiindcă are alte responsabilități de realizat pe parcursul zilei.

Întâlnirea cu primul scriitor de gen masculin, în cadrul Clubului Cititoarelor Moderne a avut un adevărat succes. Demult doream să-i propun Victoriei să organizeze o reuniune cu un scriitor masculin. Când am aflat că urmează să o facă, mi-am zis că probabil îmi citește gândurile. Era nevoie să discutăm cu domnul Igor Guzun pentru a cunoaște părerea acestuia despre scris și cărți și pentru a reuși să descoperim ce se află în creierul scriitorilor masculini. Misterul a fost elucidat…

Mulțumim Victoriei pentru această întâlnire frumoasă și nu în ultimul timp, domnului Guzun!

Această prezentare necesită JavaScript.

Cu drag,
Georgiana

Lasă un răspuns

