Călătoria de la Chișinău spre Odesa, cu peripeții

Luni,  18.07.2016, ora 00:20 am plecat spre Odesa cu un grup mic de persoane (6 fete și un singur băiat), după ce am obținut o bursă la un stagiu în Ucraina, finanțată de Français sans Frontières.

Chiar de la început am avut parte de surprize mai puțin plăcute.  Rutiera cu care (Ahh,  cacofonie! Nu pot să cred! ) am plecat spre destinația mult așteptată s-a defectat și am fost nevoiți să ne transferăm noi și valizele noastre aproape minuscule într-un alt autocar. Unii pasageri,  din păcate, au fost nevoiți să stea în picioare,  iar alții au rămas să aștepte un alt mijloc de transport dotat cu mai mult confort.

S-a iscat și un mic conflict. Oamenii au început să strige la șofer din cauza faptului că nu au locuri. Atmosfera a devenit tensionantă.  Toată lumea implicată a devenit nervoasă sau indispusă. Strașnic!

Zilele astea am început să citesc „Inteligența emoțională” de Daniel Goleman. Scriitorul a descris o situație în care șoferul unui autocar, a reușit să-și binedispună pasagerii,  astfel încât majoritatea dintre ei intrând morocănoși, au ieșit cu zâmbetul pe buze.  Nu zic că eu aș fi omul perfect care să ofere energie pozitivă oamenilor,  dar e păcat că mulți dintre noi preferă să se descarce negativ,  să-și arunce încărcătura de nervi, fără să le pese, în stânga și în dreapta.  E grav, oameni buni!

Toată scena de descărcare a energiei nu prea pozitive a fost în limba rusă.  Nu am nimic cu rușii sau cu persoanele care vorbesc limba rusă,  dar sincer am avut impresia că brusc acești oameni s-au transformat,  erau atât de răi și atât de duri,  încât nu puteam decât să repet de câteva ori,  fără să mă opresc : „Ia v șoke!” (Sunt șocată!).  În română sună puțin ciudat,  în limba rusă însă expresia e perfectă.

Sper că pe parcurs excursia noastră o să fie mult mai plăcută și că o să avem ce să le povestim nepoților la bătrânețe. Urați-ne succes și țineți-ne pumnii!

 

Cu drag,

Georgiana

2 gânduri despre „Călătoria de la Chișinău spre Odesa, cu peripeții

Lasă un răspuns

