Tineri, cu experiență în domeniu !? Nu, n-am auzit!

În ultimul timp încerc să-mi țin în frâu nervii și să acționez cât mai calm posibil, uneori chiar prea calm, însă azi …. Azi m-am enervat atât de mult, încât îmi vine să mă duc și să iau câțiva oameni, și să-i dau cap în cap.

Fiind în acest moment șomeră. Pentru cei care nu știu ce înseamnă șomer, sau pentru cei care nu au trecut prin această situație, vă explic, fără prea mare introducere (explicație specială pentru angajatorii care au uitat că au fost și ei odată la început de cale). Acest cuvânt frumos este definit în felul următor, potrivit sursei pe care am accesat-o : „Persoană fără contract individual de muncă a cărei activitate nu se desfășoară în scopul obținerii de venit și care este în căutarea unui loc de muncă. – Din fr. chômeur.”, iar în franceză în genere sună magnific! Oh, oui, oui! Deci această persoană, nu că nu ar vrea să obțină venit, ci pur și simplu, nu poate, pentru că țărișoara noastră, pe cât de mică, pe atât de pretențioasă și fițoasă, nu are nevoie de tineri care să lucreze în condiții favorabile, ci vrea niște marionete, care să tacă, să înghită și să se supună.

Buuun! Asta e o situație,  prima, dar nu și ultima! Altă chestie care e destul de răspândită în Moldova e că dragii tineri, din păcate, nu s-au născut cu experiență! De ce, dragi tineri, nu aveți experiență? Să vă fie rușine! Nu aveți experiență, no money, no honey! Și după cum zic francezii : C’est la vie mon chéri!

Zilele astea am fost sunată și anunțată într-un mod cât mai frumos: „ Nu te supăra, dar nu ai experiență în domeniu și alte vorbe frumoase, deci, răspunsul meu nu poate fi Da.” Nooo, muult doritul Da, de când te aștept !!! Acum lăsând gluma la o parte. Știu motivul din care nu am fost acceptată, tot ok, nu m-am stresat, chiar deloc, de unde stres, măi flăcăi și fete mari? Eu doar îs rezistentă la stres!

Răsfoind printre celelalte anunțuri cu oferte de muncă dau peste o altă companie, la care deja am fost la interviu o dată și mi-au zis că au mai multe persoane de unde să aleagă și iarăși fusese un Nu. Eii, fie! Altă companie care, fiți atenți, se află în Iași, în același domeniu, are nevoie de persoane cu un nivel de franceză B2, fără experiență, acceptă și persoane din Republica Moldova, salariu atrăgător, 4 zerouri !? Da, da, ai citit corect! Chiar 4! Și acum să revin la compania de pe plaiul nostru natal, nivel franceză C1 sau chiar C2, e serios, deci, experiență în domeniu, și doar 3 zerouri.

Și acum stau eu și meditez asupra acestei situații complicate : Pentru ce să stai în Moldova ? Ce să faci, dacă nu ai experiență ? Dragi angajatori, ce ne sfătuiți să facem? Unde să lucrăm, dacă noi nu avem experiență? Cum să trăim? Vă doare în cot ? Și pe mine tot mă doare în cot, când văd ce cerințe aveți voi și ce oferiți în schimb, unor tineri care și-ar da și sufletul, numai să vă satisfacă cerințele super exigente. Și chestia cea mai neserioasă e că alegeți persoane care uneori nu sunt atât de prețioase precum vă doriți (după ideea cumătrismului. Ce e cumătrism? Să-i întrebăm pe cei care știu!).

Moldova, este, încă o dată mă conving, țărișoara minunilor!

4 gânduri despre „Tineri, cu experiență în domeniu !? Nu, n-am auzit!

  1. iata si motivul principal de ce tinerii isi parasesc patria… cheltui atitia ani si bani pt ca sa fii cu studii superioare si la urma nici nu ai unde sa te angajezi din lipsa de experienta de lucru in domeniu?! sunt proaspat absolvent, ce naiba vreti de la mine? cind o sa obtin acesti 3 ani de experienta in domeniu (dar unde sa ii obtii la noi cind nu ai unde sa incepi), deja o sa spuneti ca sunt prea batrin pt colectivul vostru tinar si energic… la dracu cu asa firme perspective!

    Apreciază

    • Era un banc care mi-a plăcut mie mult :
      „Interviu la angajare, Bulă se prezintă foarte interesat:
      – Caut de lucru!
      – Aveți experiență?
      – Da!…. Am trei ani si ceva de când tot caut!”
      Dacă în acești trei ani, îl angaja cineva, era să aibă trei ani de experiență, în care a lucrat serios și a înțeles ce înseamnă să lucrezi și cu ce se mănâncă în acel domeniu.
      Și uite de ce tânăra generație nici nu mai dorește să studieze, vede că toată lumea pleacă.

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

